torsdag 22 juni 2017

Sigrids lapptäcke

Nåja, nu har detta lapptäcke flyttat till Sverige till lilla Sigrid som fick namn under helgen. Hon fick det som dopgåva av gudmor! Har sytt två baby-lapptäcken inom relativt kort tid, ett till min brorson W och ett till min andra guddotter Molly. Googlade runt och hade svårt att åter igen bestämma hur jag skulle sy denna gång. Bestämde mej för att göra 20 olika block till framsidan och flygande gäss som ram. På baksidan applicerade jag namnet och så använde jag remsor och gäss som blivit över. Färggrant blev det i alla fall! Stort tack till min dotter som planerade och ritade så gott som alla block, skar ut bitarna och hjälpte mig nåla 500 säkerhetsnålar.

Kan du gissa hur många lappar hela lapptäcket består av? Svaret hittar du längst ner i blogginlägget.
Svar: lapptäcket består av 1020 stycken bitar.
Stickningarna är sydda på maskin, free motion och det tog hela 7h att sy bara stickningarna.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar